فروشگاه تخصصی فروش مقاله , فایل , پروژه و تحقیق دانشجویی
فروش با تخفیف 47000 مقاله دانشجویی

اطلاعیه فروشگاه

توجه : اگربرای خرید محصولات ما ، آدرس ایمیل ندارید میتوانید ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس kamyabnet.ir@gmail.com وارد کرده و با شماره تلفنتان برای خرید محصول مورد نظر اقدام کنید. ............................................................................................................................................... در صورت بروز مشکل میتوانید با شماره پشتیبانی فروشگاه ما در تلگرام با شماره 09906714989 یا با آیدی تلگرام Kamyabnetir@ ارتباط برقرار کنید. ............................................................................................................................................... برای خرید عمده تحقیق و مقاله دانشجویی به سایت کمیاب وب مراجعه کنید. www.kamyabweb.ir

طرح درس سالانه قرآن سوم راهنمايي

طرح درس سالانه قرآن سوم راهنمايي

دسته بندی : Word
نوع فایل.docx ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3صفحه

 

بخشی از متن:

مشخصات كلي

شماره طرح

درس: 5 مجري: نام الگو: دريافت مفهوم نام درس: قرآن پايه: سوم راهنمايي تاريخ اجرا: تعداد فراگير: نفر موضوع: آموزش قاعده تمرين 4 (بخش مفاهيم) مدت اجرا: 10 الي 12 دقيقه موقعيت يابي از اين الگو در چه شرايطي مي توان استفاده كرد؟
هنگامي كه بخواهيم نحوه‌ي تفكر دانش‌آموزان را بررسي كنيم و با دست يافتن به مفاهيم، آن مفاهيم را توصيف كنند و به كارآمدي بيشتري با تغيير در شيوه‌ها و آموختن با استفاده از شيوه‌هاي جديد و مقايسه دست‌ يابند و با تغيير نحوه‌ي ارايه اطلاعات و با قدري تغيير در الگو مي‌توانيم بر نحوه‌ي پردازش اطلاعات دانش‌آموزان اثر بگذاريم.
استفاده از اين الگو به فعاليت‌هاي يادگيري خاص شكل مي‌دهد و به سرعت بخواهيم عمق فهم دانش‌آموزان را آشكار سازيم و دانش قبلي آنان را تقويت كنيم و با تفسيرهاي متعددي از نمونه‌ها و مثال‌ها آنان را تشويق به مباحثه كرده تا انگيزه‌اي قوي براي كاوش‌گري بيشتر درباره‌ي هر موضوع درسي در آنان ايجاد شود.
گام اول: ارايه مثال‌هاي سازمان‌دهي شده توسط معلم و تنظيم آن در يكي از دو ستون آري يا خير: گام دوم: ارايه مثال‌ها توسط معلم و آوردن نشانه در ستون آري يا خير توسط فراگيران: گام سوم: ارايه مثال‌ها و نشانه‌ها توسط فراگيران: با توجه به درس 2 صفحه دوم و درس 7 صفحه اول آري خير آري خير آري خير وَ ما ارسلناك من قبلك - و ما كان لي عليكم من سلطان و ما كان عليهم من سلطان - ما علي المحسنين من سبيل - - وَ النَّبيون من رَبِّهم - - وَ منْهم مَن حقَّت عليه الضلالة - و هَو في‌الاخرةَ مِنَ الخاسِرين و ما اسئلَكُم عليه من اجر و ما ارسلنا من رسول - - هل مِن خالق غير الله - - اَنّي اَخْلُقُ لكُم مِن الطين و منَ المُقرَّبيِن - و ما لهم من ناصرين و ما كان من المشركين - - گام چهارم: ارايه حدسيات و شرح و بسط آنها و جمع‌بندي توسط معلم: چه نتيجه‌اي گرفتيم؟
فراگيران: من در جملاتي كه منفي باشد هيچ معني مي‌شود و اين در ترجمه عبارات و تركيبات قرآني به ما كمك مي‌كند كه به ترجمه‌ي صحيح برسيم.
معلم: پس از اين به بعد با فراگيري اين مطلب كه در جملات منفي من (هيچ) معني مي‌شود، سعي بر اين شود كه در ترجمه‌ي عبارات و تركيبات قرآني به اين روش و قاعده‌ي ترجمه توجه شود.
اكنون تمرينات تمرين 4 صفحه‌ي 47 را با توجه به اين قاعده ترجمه كنيد.
اول به‌صورت فردي و بعد به‌صورت گروهي براي جلسه‌ي آينده علاوه بر حل انس با قرآن، اگر مي‌توانيد از قرآن يك نمونه از اين قاعده ترجمه را پيدا كرده و بنويسيد.
سيستم اجتماعي ميزان فعاليت معلم به دانش‌آموز (پرساخت، ميان‌ساخت، كم‌ساخت) اين الگو با توجه به اينكه معلم كنترل كننده‌ي مراحل الگو است و با توجه به آزاد بود مكالمه در تمامي گام‌ها و تشويق فراگيران به ابتكار عمل بيشتر براي تفكر استقرايي (از جزء به كل) از سيستم ميان‌ساخت برخوردار است.
اصول واكنش كارهايي كه معلم انجام مي‌دهد تا دانش‌آموزان فعال شوند: 1- با تأكيد بر ماهيت فرضيه‌2- اي مباحثات بايد فراگيران را حمايت كرد.
3- معلم بايد به فراگيران كمك كند تا تيك فرضيه (حدس) را با فرضيه‌4- اي ديگر موازنه كنند.
5- توجه به نمودهاي خاص مثال


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
ghoran_1798014_4631.zip11.9k





نظرسنجی
بیشتر به چه مطالبی نیازمندید؟