فروشگاه تخصصی فروش مقاله , فایل , پروژه و تحقیق دانشجویی
فروش با تخفیف 47000 مقاله دانشجویی

اطلاعیه فروشگاه

توجه : اگربرای خرید محصولات ما ، آدرس ایمیل ندارید میتوانید ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس kamyabnet.ir@gmail.com وارد کرده و با شماره تلفنتان برای خرید محصول مورد نظر اقدام کنید. ............................................................................................................................................... در صورت بروز مشکل میتوانید با شماره پشتیبانی فروشگاه ما در تلگرام با شماره 09906714989 یا با آیدی تلگرام Kamyabnetir@ ارتباط برقرار کنید. ............................................................................................................................................... برای خرید عمده تحقیق و مقاله دانشجویی به سایت کمیاب وب مراجعه کنید. www.kamyabweb.ir

طرح درس فارسی دوم

طرح درس فارسی دوم

 

دسته بندی : Word
نوع فایل.docx ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 

 

 

بخشی از متن:

 

عنوان : طرح درس بخوانيم

موضوع : از همه مهربان تر

 هدف هاي درس :

1 ـ آشنايي دانش آموزان با مفهوم دعا

2 ـ تشويق دانش آموزان به انجام عبادت و دعا

3 ـ آشنايي با طرز رفتار با بزرگترها وكوچكترها

4 ـ ذكر نام چند دعا و حفظ كردن چند دعاي كوتاه توسط دانش آموزان

5 ـ شركت در انجام مراسم صبحگاهي و قرائت دعا براي ساير دانش آموزان

 ارزشيابي تشخيصي :

 در ابتداي درس و قبل ازشروع تدريس درس جديد ارزشيابي تشخيصي از دروس گذشته به عمل مي آوريم . مثلاً «بچه ها درس گذشته در مورد چه بود ؟» جواب مي دهند :« در مورد حنايي و جوجه هايش ». مي پرسيم :«بچه ها چرا حنايي و جوجه هايش همراه با دانه ،سنگ ريزه مي خوردند ؟» مي گويند :« براي اينكه دانه هايي كه خورده اند بهتر هضم شود . »(  10 دقيقه )

آماده سازي و ايجاد انگيزه :

 براي ايجاد انگيزه و هدايت ذهن دانش آموزان به سوي موضوع درس تصويري مانند تصوير زير به دانش آموزان نشان مي دهيم و از آنان سؤال مي كنيم :« به نظر شما  دراين تصوير پسر كوچلو چه مي كند ؟» احمد مي گويد :« آقا! دارد دعا مي كند .» ادامه مي دهيم :«عزيزانم ! در هنگام دعا به كدام سو مي نشينيم وچگونه دعا را ذكر مي كنيم ؟»‌

مي گويند :« روبه قبله و دستهاي خود را رو به آسمان بلند مي كنيم و مؤدبانه خواسته هاي خود را از خداوند مي خواهيم . »

مي گوييم:« بله همان طور كه وقتي از كسي خواسته اي داريم،مؤدبانه مطرح مي كنيم ، حرف خود را با خدا هم مؤدبانه مي گوييم . زيرا او مهربان است وبا مهرباني دعاي تمام بندگان را مي پذيرد . » (10 دقيقه

ارئه درس جديد :

با توجه به اينكه دانش آموزان كلاس دوم با خواندن نماز دوركعتي آشنا شده اند ،به آنها پيشنهاد مي كنيم كه باهم به حياط مدرسه رفته و وضو بگيريم . به وضوي آنها نظارت مي كنيم و خود نيز با آنها همراه مي شويم و سپس با دانش آموزان به نمازخانه ي مدرسه مي رويم و با هم  شروع به خواندن نماز مي كنيم . پس از پايان نماز كه بيشتر براي تمرين بود ،به آنها مي گوييم :« بچه ها ! معمولاً بزرگترهاي شما بعد از نماز در مسجد و يا خانه چه مي كنند  ؟»علي مي گويد :« آقا اجازه ! ما كه همراه پدرمان به مسجد مي رويم ،نماز گزاران بعد از انجام نماز دعاي فرج امام را مي خوانند و براي سلامتي رهبر ونابودي ستمگران جهان دعا مي كنند .»

او را مورد تشويق قرار مي دهيم و ادامه مي دهيم :«حالا كه در مورد دعا صحبت مي كنيم ،آيا مي توانيد بگو ييد دعا يعني چه ؟باهم مشورت كنيد و نتيجه را به من بگوييد .»

محمد نماينده ي گروه يك مي گويد :« دعا يعني حرف زدن با خدا و خواستن چيز هايي از او . مثلاً اينكه بگوييم خدايا مريض هاي بيمارستان را شفا بده .»

گروه هاي ديگر نيز حرف گروه يك را تا ييد مي كنند .

مي گوييم: « آفرين به نكته بسيار خوبي اشاره كرديد ، چه خوب است در هنگام دعا كردن براي ديگران هم دعا كنيم مانند ، حضرت زهرا (س) كه اول براي همسايه هاي خود دعا مي كردند وسپس براي خود .»

اميد مي گويد : « اجازه آقا ما سال گذشته به مشهد مقدس رفتيم وآنجا براي همه دعا كرديم ، درآنجا هر كسي تلاش مي كرد تا خود را به ضريح امام رضا برساند ودعا بخواند . من هم در آنجا براي سلامتي پدر ومادرم ورهبرم دعا كردم .اميد وارم كه خدا قبول كند .»

مي گوييم : « بله بچه ها ! پس ما با خواندن دعا مي توانيم با خداي مهربان حرف بزنيم .وخواسته هاي خود را از او بخواهيم .اما بچه ها چون شما ها كوچك هستيد وقلب هاي پاكي داريد خداوند سريعتر خواسته هاي شما را قبول مي كند .»

خداوند دعاي نيكو كاران ، پرهيزكاران ، وكساني كه با ديگران با مهرباني رفتار مي كنند را مي پذيرد .

 در پايان  ، از دانش آموزان مي خواهيم كه به صورت فردي متن درس را بخوانند و خلاصه ي آن را در كلاس بگويند . (20 دقيقه )

ارزشيابي تكويني :

در اين مرحله آموزگار مي تواند از درس مورد نظر سؤالاتي را مطرح نمايد .مثل دعا يعني چه ؟ چرا دعا مي خوانيم ؟ و پاسخ هاي آنان را بشنود .(2 دقيقه )

تعيين تكليف :

به دانش آموزان مي گوييم:«بچه ها ! براي جلسه ي بعدي دعا هايتان را آماده كنيد و در سر صف در مراسم صبحگاهي بخوانيد . و از بزرگتر هايتان سؤال كنيد و نام چند دعا به غير از دعاي فرج را بنويسيد .ونيزاز بزرگترها بپرسيد كه چه كار كنيم تا دعا هايمان قبول شود.» (3 دقيقه )  


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
farc3_1797751_3729.zip15.5k





نظرسنجی
بیشتر به چه مطالبی نیازمندید؟